


















|
























|
Delamain
|
|
|
|
|
|
|
|
% |
maht |
Hind |
|
Réserve de la Famille (55-60
y) |
wooden giftbox |
40 |
0,70 |
3 900.00 |
Tellimus |
Tres Venerable (Age 50 years) |
wooden giftbox |
40 |
0,70 |
3 100,00 |
Tellimus |
Extra Carafe (Age 35-40 years) |
carton giftbox |
40 |
0,70 |
2 900,00 |
Tellimus |
Delamain Vintage 1969 |
wooden giftbox |
40 |
0,70 |
2 900,00 |
Tellimus |
Delamain Vintage 1973 |
wooden giftbox |
40 |
0,70 |
2 600,00 |
Tellimus |
Delamain Vesper (Age 35 years) |
carton giftbox |
40 |
0.70 |
1 700,00 |
Tellimus |
X.O."Pale & Dry" (Age25 years) |
carton giftbox |
40 |
0.70 |
1 300,00 |
Tellimus |
Cognac
Delamain
Perekond
Delamain´d olid protestandid. 1625. aastal reisis üks perekonna
liikmetest Charles I pruudi Henrietta - Maria saatjaskonna liikmena
tolleaegsest kodukohast Saintogne´st Londonisse. Otsustanud oma usu
vastu tolerantsemasse kohta jääda, tõsteti Nicolas
Delamain 1639. aastal rüütli seisusesse ning ta asus elama
Iirimaale protestantliku maaomanikuna ning samas ka ühena Iiri
peafarmeritest. Üks tema järeltulijatest oli Henry Delamain,
Dublini keraamik, kellele Iiri Parlament kinkis 1753. aastal 100 naela
selle eest, et ta oli esimesena võimeline põletama savinõusid
kivisöega. Henry vennapoeg James, Dublini kindluse konstaabli poeg, läks
oma esiisade maale tagasi ning ühines 1759. aastal konjakiäriga.
1762. aastal sai ta oma äia, Isaac Ransoni, äripartneriks. Isaac
oli eduka Jarnaci firma juht, mis oli konjakivedudega Iiirimaale ja
Hollandisse tegelenud juba 1725. aastast alates. Pärast Revolutsiooni
ning Impeeriumi põhjalikku murrangut ilmnes 1815. aastal konjakiäri
tohutu tõus. 1824. aastal lõid Jamesi pojapoeg Henry
Delamain, koos oma Roullet nõbudega firma Roullet ja Delamain, mis
selle nime all jätkas tegevust nelja põlvkonna vältel.
1920. aastal said Delamain´d ettevõtte ainuomanikeks ning
firma nimeks sai Delamain & Co. Vaatamata aukartusäratavale
antiiksele destillatsiooniahjule Delamain laos, ei destilleri nad täna
brändit ise, erinevalt teistest konjakiga tegelevatest firmadest.
Selle asemel ostavad nad seda parimatelt kasvatajatelt - destilleerijatelt
ning jätkavad ja täiendavad säilitusprotsessi oma hoonetes.
Suurte kaubamärkidega võrreldes on Delamain müügikogus
väga palju väiksem, sellele vaatamata on see aga piisav, et
maailma uhkeimad laudu kaunistavate jookide hulgas oleks ka Delamain
konjakid. Delamain müük on suunatud väga väikesele, kõrgelt
hinnatud konjakitega tegelevale turule ning annab vaid 10% kogu konjaki
toodangust. Selline tegutsemisviis aga on tahtlik. Delamain maja jääb
alati kunstimeisterlikkuse paigaks: enne täitmist pestakse ja
loputatakse pudeleid konjakiga, pärast täitmist kontrollitakse
nad kõik eraldi, märgistatakse käsitsi ning pitseeritakse
kullatud võrgustikuga nagu ammustel aegadel, mil kapsleid veel ei
kasutatud. Tööjõudu kasutatakse väga vähe: vaid
umbes 20 töötajat. Hooneid võib kirjeldada kui
meelitavate lõhnade ning kallihinnaliste korvpudelitega täidetud
käsitööliste töökoda.
Delamain eesmärk on lihtne: pakkuda kõige paremat, kõige
puhtamat ning kõige ehtsamat konjakit. Idee on lihtne aga seda ellu
viia on väga raske. Kõige paremad brändid pärinevad
kindlasti Grande Champagne parimaist
viinamarjaistandustest. Neid ostetakse vaid peale maitsmist, isegi nendelt
kasvatajatelt - destilleerijatelt, kellega Delamain on vastastikustes
lojaalsetes suhetes olnud juba üle sajandi. Pealegi oleks Delamain´l
võimatu kõiki Grand Champagne piirkonnast pärit brändisid
algusest lõpuni ise valmistada. See nõuaks hiigelsuuri
laoruume ning investeeringuid. Kasvatajad hoiavad tihti parimaid brändisid
enda juures nii kaua kui võimalik, et nad siis kõrgema
hinnaga maha müüa ning end raskete aegade vastu kindlustada.
Kvaliteedinõuetest teadliku kaubavahendaja ülesandeks ongi
nende aarete otsimine ladudest, mille omanikud müümisega kunagi
ei kiirusta. Kaubavahendajate tööks on ka vanemate brändidele
müügikohtade otsimine. Ostja lojaalsus heade tootjate vastu on
üks peamisi kvaliteedi kindlustajaid. Näiteks kasvatab ja
destilleerib hulk Delamain varustajaid oma brändisid vastavalt firma
soovitustele, et lõpptulemuse kvaliteeti veelgi parandada. Niipea
kui 70%-lise alkoholi pinnale destillatsiooniahjus kerkib värvitu brändi,
on konjaki puhtus ja usaldatavus selged. Alkohol toob esile õitsva
viinapuu oivalise lõhna. See aroom on veinis varjatud: praeguseks
peab ta olema säilinud nii, et ükskõik, kelle klaasi seda
valada, igaüks naudiks seda jooki ka kahekümne, neljakümne
või rohkemategi aastate pärast. Seepärast peab konjak
olema allutatud kõige tulusamale aga samas ka kõige
ohtlikumale töötlemiselt: laagerdamisele tammevaadis. Ebaõigelt
korraldatud laagerdamine võib muuta, moonutada, kuivatada või
lihtsalt rikkuda ükskõik kui suurepärase brändi.
Delamain konjaki põhiväärtus seisneb ka asjatundjate
poolt tunnistatavas läbipaistvas heleduses. See omadus aitab esile
tuua konjaki üldtuntud toniseerivaid väärtusi ning
konjakite heledus ei vähenda mitte mingil moel nende struktuuri,
"selgroogu" ning elavust, mis loovad isegi parimate asjatundjate
arvates võrratu tasakaalu. Järgnevalt on kirjeldatud Delamain
loomingut, mida iseloomustab järjekindel stiil - imeline tasakaal,
milles jõud, vitaalsus ning küpsus segunevad puhtaks, läbipaistvaks
üksuseks. See ongi Delamain tunnusmärk.
Balen
OU
|